Podróżujących pociągami na odcinku Łódź – Warszawa z każdym rokiem przybywa, poprawia się także skomunikowanie i czas przejazdu. Przykładem jest Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która w ostatnim czasie postanowiła dowozić łodzian do Warszawy w 66 minut. Pociągi ŁKA, które docierają do stolicy kursują jednak tylko w weekendy. W dni powszednie sytuacja wygląda jednak nieco inaczej.
Coraz mniej pociągów PKP Intercity na odcinku Łódź Fabryczna - Warszawa
Jak apeluje stowarzyszenie Łódź Cała Naprzód połączeń pociągów PKP Intercity, które by rozpoczynały bieg na stacji Łódź Fabryczna jest krytycznie mało.
fot. Stowarzyszenie Łódź Cała Naprzód
Dla przykładu w 2009 roku połączeń PKP Intercity łączących Łódź Fabryczna – Warszawa było 7. Przypomnijmy, 14 lat temu nie było jeszcze ani najdroższego i największego dworca w Polsce, a także nie trwała budowa tunelu kolejowego pod Łodzią.
- W ciągu ostatnich lat obserwujemy drastyczny spadek ilości popołudniowych połączeń kolejowych między Łodzią a Warszawą. Podczas gdy w roku 2009 było to około 10 kursów odjeżdżających ze stacji Łódź Fabryczna po godzinie 14, tak obecnie do dyspozycji łodzian zostało ich jedynie 5. Jednocześnie w innych miastach wojewódzkich oferta przewozowa nie pogorszyła tak drastycznie (lub wręcz poprawiła), co niweluje argument o nieuchronności ograniczeń związanych z przebudową Warszawskiego Węzła Kolejowego
- mówił Kosma Nykiel, przewodniczący Stowarzyszenia Łódź Cała Naprzód.
Przedstawiciele stowarzyszenia apelowali, że brak pociągów z Łodzi Fabrycznej szczególnie w godzinach popołudniowego szczytu jest niedopuszczalne.
- Taki stan rzeczy jest z naszego punktu widzenia niedopuszczalny. Ograniczenie popołudniowych kursów pociągów z Łodzi Fabrycznej do Warszawy nie tylko utrudnia wielu łodzianom możliwość udziału w życiu kulturalnym w stolicy – chociażby w koncertach, ale także warszawiakom w popołudniowym powrocie z podróży „w interesach” z naszego miasta. Niedopuszczalne jest, by między 16 a 19 z Fabrycznej nie odjeżdżał ani jeden pociąg do Warszawy. Regularność połączeń kolejowych przyczynia się także do budowy atrakcyjności Łodzi jako miejsca do życia i prowadzenia biznesu, a wszystkim nam na tym zależy
- apelowała Justyna Wołkowska, wiceprzewodnicząca stowarzyszenia Łódź Cała Naprzód.
Wśród postulatów stowarzyszenia jest przywrócenie regularnego połączenie Łodź – Warszawa w godzinach popołudniowych i wieczornych, poprawę ułożenia rozkładu jazdy, przywrócenia pociągów przyśpieszonych na ww. odcinku.
- Nie zgadzamy się na traktowanie łodzian jako obywateli drugiej kategorii poprzez brak należytej dbałości o zapewnienie odpowiedniej jakości skomunikowania pomiędzy Łodzią a Warszawą przez państwowego przewoźnika. Dlatego inicjujemy zbiórkę podpisów pod petycją do PKP Intercity oraz Polregio, zawierającą trzy postulaty będące kluczem do normalizacji obecnego stanu i zatrzymania masowej przesiadki łodzian na mniej ekologiczne i wydajne środki transportu, jak chociażby samochody osobowe
- dodał Hubert Leśniak, Stowarzyszenie Łódź Cała Naprzód.
Petycja prowadzona jest na stronie petycjeonline.com. Zebrane podpisy trafią do PKP Intercity i Polregio (dawniej Przewozy Regionalne). Zapytania w tej sprawie wysłaliśmy do biura prasowego PKP Intercity. Do momentu publikacji artykułu nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.