reklama

Awaria biletomatu w tramwaju lub autobusie? MPK Łódź radzi, co robić w takich sytuacjach

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Tomasz Śliwiński

Awaria biletomatu w tramwaju lub autobusie? MPK Łódź radzi, co robić w takich sytuacjach - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
4
zdjęć

Przez aplikację, w kiosku, a może w tramwaju? Sposobów na zakup biletu jest wiele, ale co robić gdy biletomat nie działa? | foto Tomasz Śliwiński

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości Łódź Przez aplikację, w kiosku, a może w tramwaju? Sposobów na zakup biletu jest wiele, ale co robić gdy biletomat nie działa?
reklama

Kiedyś bilety komunikacji miejskiej dostępne były nie tylko w kioskach, ale także u kierowcy. Dziś kierowcy MPK Łódź biletów już nie sprzedają, ale są za to inne sposoby. Wśród nich oczywiście zakup biletu w biletomacie.

Biletomat MPK Łódź nie działa? Sprawdź, co robić

Co robić, gdy okaże się jednak, że ten jest uszkodzony lub nie działa? To niestety nie uprawnia nas do jazdy bez biletu. Jak podkreśla rzecznik MPK Łódź bilet powinniśmy zakupić od razu po tym jak wsiądziemy do autobusu lub tramwaju.

- Jeśli kontroler potwierdzi awarię biletomatu, pasażer może zakupić bilet u kontrolera. Bilet powinniśmy zakupić i skasować niezwłocznie po wejściu do pojazdu.

- informuje portal TuLodz.pl Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK Łódź.

Bilet, który uprawnia nas do podróżowania pojazdami MPK Łódź możemy kupić także w biletomatach stacjonarnych, które zlokalizowane przy wielu przystankach autobusowych i tramwajowych

Jak kupić bilet na tramwaj MPK Łódź?

Oprócz tego dostępny jest szereg aplikacji mobilnych, które oferują sprzedaż biletów w kilka sekund. Od wielu lat kupno biletu na przejazd komunikacją miejską umożliwiają także aplikacje bankowe.

- Pierwszą czynnością, jaką pasażer jest zobowiązany dokonać bezpośrednio po wejściu do pojazdu jest skasowanie biletu za przejazd o łącznym nominale równym co najmniej opłacie za podróż w wybranym przez niego przedziale czasowym, bądź zakup biletu: 1) za pomocą systemu płatności mobilnych; 2) w pojeździe i jego skasowanie.

- dodaje.

Wspomniane wcześniej rozwiązania są możliwe, ale tylko, gdy posiadamy kartę płatniczą, lub dostępny w telefonie Internet. Co robić gdy mamy dostępną tylko gotówkę?

- Biletomat mobilny jest tylko jedną z możliwości zakupu biletu. Brak karty nie zwalnia pasażera z konieczności posiadania biletu. Za gotówkę bilety możemy kupić w kioskach, sklepach oraz biletomatach stacjonarnych.

- mówi.

Wiele łódzkich tramwajów jest wyposażonych nawet w dwa biletomaty, które dostępne są w jednym pojeździe. Umożliwia to zakup biletu na wypadek kolejki do jednego z nich. W tramwajach starszego typu biletomat znajduje się w pierwszym wagonie.

- Wszystkie pojazdy MPK są wyposażone w biletomaty. W przypadku tramwajów biletomat znajduje się w pierwszym wagonie..

- dodaje.

Biletomaty, które są obecnie zamontowane w pojazdach MPK Łódź były wymieniane ostatni raz w ubiegłym roku.

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Artykuł pochodzi z portalu tulodz.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Lubisz newsy na naszym portalu? Załóż bezpłatne konto, aby czytać ekskluzywne materiały z Łodzi i okolic.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama